iNgiN beRsua!!

29 January 2011

taJamnYa !!



Assalamu'alaikum Warahmatullahi Wabarakatuh..

Benda tajam ni selalu buat org terluka kan??
Aku pun tak tau, sepanjang 21 tahun aku hidup menghirup oksigen milik ALLAH dan berkat sifat AR RAHMAN ALLAH,, berapa kali aku luka sebab benda tajam.. banyak kali jugak, luka sebab pisau, cangkul, sabit, tin sardin etc... Biasanya luka dianggota badan yang zahir, cepat proses recovernya.. Biiznillah..



tapi tajamnya pisau, parang keris, lukanya kita nampak secara lahiriah. berbeza dengan luka disebabkan tajamnya lidah... mak aiii, sakitnya... teringat aku ngan bait2 lirik lagu in team:: lidah ibarat pedang yang tajamnya bisa membunuh lawan... lalala...



Kerana lidah, hubungan yang rapat menjadi renggang, yang baik menjadi bermusuhan, yang gembira jadi berduka... Kadang2 aku susah jugak dalam mengatur bicara, sehingga ada yang terasa dengan cara aku... Tapi ada jugak masa, aku yang terhunus dengan kata2 yang tajam... Ya ALLAH, susunilah bicara kami, santunilah lidah kami..Ameen ya rabbal
a'lameen. Jagalah bahasa kata kita jangan disalah guna...




Buat insan2 yang pernah terasa dgn my words, aku secara peribadi mohon maaf... Kekadang gurau senda yg terjadi tlh membatasi takat didih seseorang, kekadang diri ini sendiri tidak tahu apakah salah yang telah dilakukan.
Tegur2lah klu nampak kelemahan yang ada dlm diri aku k?? Syukran... Wallahu'alam...

No comments: