iNgiN beRsua!!

20 May 2011

iLmu ALLAH yang Luas!!!


Assalamu'alaikum warahmatuLLAHi wabarakatuh...

alhamduLILLAH, berkat penghulu segala hari, aku dapat sedikit ilmu arini.. ha, just straight to da point lah.. ilmu yang aku dapat ni tentang ilmu PERUBATAN ISLAM dari rancangan Nasi Lemak kopi O n Wanita Hari ini ..

waktu rancangan Nasi Lemak Kopi O tu, diorang bincang2 tentang penyakit Autisme... <---- korang klik lah k klu nak tau lebeh lanjut!!! yang bestnya jugak, diorang jemput Asyraf Muslim yang sekarang nih aktif dengan perubatan ISLAM... n dia bagilah cara - cara nak rawat autisme nih dengan ayat2 cinta dari ALLAH subhanahuwata'ala... SubhanaLLAH. cara nak rawatnya adalah dengan cara mengamalkan surah Az Zumar ayat 24 sampai 37 dan surah Yaasin ayat 48 sampai 58... ALLAHuALLAH.. hebatnya ALLAH....

dalam rancangan Wanita Hari ini pulak, diorang berbincang tentang "Santau Angin"... santau menyantau nih memang glamer dah... nilah akibat bila ada sifat hasad dalam hati... astagfiruLLAHal'azim... moga kta semua terhindar dari sikap dengki mendengki ni... Dalam rancangan ni, ustaz tu ada bagi cara nak mengelak santau angin ni... yang pertama, amalkanlah surah Al Falaq.. Bacalah sebanyak mungkin beserta keyakinan waktu kita nak makan, minum, berpakaian etc.... Selain tu, klu korang g gunting rambut ke, potong kuku ke, tanamlah. rambut or kuku tu utk elakkan org guna "barang2" kita utk operasi menyantau... NauzubiLLAHimin zalikh... Moga kita terhindar dari syaitan2 nih..

Tidak adalah daya upaya kita melainkan atas izin ALLAH.... setakat ni lah yang mampu aku share arini... Salam jumaat semua!!! Wallahu'alam...

p/s:: bila wujud rasa berTUHAN, cinta kepada RasuluLLAH, kasih sayang sesama manusia, mana mungkin akan timbul hasad dengki.. renungan buat semua!!


2 comments:

the writer said...

wa'aLaikumuSsaLam :)

thanks uQu sBb share ini. hebat nya ALLAH ! :D

iman-99 said...

the writer:: welkam tQa :) subhanaLLAH..:)