iNgiN beRsua!!

28 September 2011

itu kafarah.. inshaALLAH...



Assalamu'alaikum Warahmatullahi Wabarakatuh



"Tidaklah orang Muslim ditimpa cubaan berupa penyakit atau lainnya, melainkan Allah menggugurkan keburukannya, sebagaimana pohon yang menggugurkan daunnya."

    (HR. Bukhari-Muslim)


Alhamdulillah, perjalanan menyucikan diri.. Kesakitan untuk penyucian jiwa.. itu harapan saya... dalam ahli keluarga, saya memang terkenal dengan alahan perut.. Perut "anti-santan"... istilah yang ideal mungkin... =)...

saya sebenarnya terkenang akan hikmah sakit.. tak kiralah sakit kepala, sakit belakang, sakit perut (terkenang seorg sahabat saya memanggil sakit perut sebagai "ikiputta".. haha)... sakit ni teguran sebenarnya bagi kita yang terleka dan sombong... SubhanaLLAH, ALLAH takkan biarkan kita terus lena dengan kelalaian dunia.. =)

Saya termuhasabah.. tanpa sedar, kebelakangan ni mungkin saya terlupa untuk menjaga hati-hati insan disekeliling saya... sombongnya saya... Astaghfirullahal'azim.... Moga ALLAH sentiasa ingatkan saya... insan sekeliling saya mohon utk menegur okies?? Saya bermohon ampun kepada ALLAH subhanahuwata'ala dan bermohon maaf pada anda semua jika saya salah yep... =)

Wallahu'alam...


No comments: